Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 17.11.2011, sygn. IPPP1/443-1271/11-2/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1271/11-2/AP
Czy towary przekazywane nieodpłatnie przez Spółkę stanowią próbki w rozumieniu art. 7 ust. 3 i 7 ustawy o VAT i tym samym wydania tych towarów nie podlegają opodatkowaniu VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 16 sierpnia 2011 r. (data wpływu 18 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przekazywanych nieodpłatnie towarów za próbki oraz opodatkowania wydania tych towarów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 sierpnia 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania przekazywanych nieodpłatnie towarów za próbki oraz opodatkowania wydania tych towarów.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Przedmiotem działalności gospodarczej X Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest produkcja i dystrybucja przetworów mlecznych pod własną marką - wyprodukowanych we własnym zakresie (tj. serki, jogurty, desery mleczne itp.) oraz nabywanych przez Spółkę od innych producentów w celu ich dalszej odsprzedaży (tj. sery, śmietana itp.) na terenie Polski i za granicą.
W ramach prowadzonej działalności Spółka wykonuje liczne czynności o charakterze promocyjnym i reklamowym. Między innymi Spółka przekazuje towary własne. Przekazania te mogą odbywać się na rzecz kontrahentów Spółki, dystrybuujących produkty Spółki (dalej: Kontrahenci) bądź też bezpośrednio do konsumentów (dalej: Konsumenci). W związku z czym można wyróżnić dwie grupy wydań towarów własnych w ramach prowadzonej przez Spółkę działalności dystrybucyjnej:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right