Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.10.2011, sygn. IPPP3/443-925/11-2/KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-925/11-2/KB

1) Czy wielokrotne wydanie jednej osobie prezentów o małej wartości tj. takich których cena nabycia nie przekracza 10 zł netto nie podlega opodatkowaniu VAT?2) Czy wydanie próbek produktów leczniczych zgodnie z wymogami przepisów prawa farmaceutycznego spełnia warunki do uznania za wydanie próbki w rozumieniu art. 7 ust. 3 i 7 ustawy VAT i nie podlega opodatkowaniu VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 29.06.2011 r. (data wpływu 01.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01.07.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej: Wnioskodawca) jest producentem produktów farmaceutycznych oraz kosmetyków. W związku z działaniem na bardzo konkurencyjnym rynku produktów farmaceutycznych i kosmetyków Wnioskodawca podejmuje szereg działań o charakterze promocyjno-reklamowo-marketingowym, które pozwolą na skuteczne dotarcie do nabywców produktów i innych podmiotów uczestniczących w procesie dystrybucji produktów wyprodukowanych przez Wnioskodawcę (np. lekarze, farmaceuci, przedstawiciele hurtowni farmaceutycznych). Przedmiotem niniejszego zapytania są dwa rodzaje działań: wydawanie prezentów o małej wartości, których cena nabycia nie przekracza 10 zł netto oraz wydawanie próbek produktów leczniczych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00