Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.10.2011, sygn. IPPP1-443-312/09/11-5/S/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-312/09/11-5/S/JL
Wszelkie nieodpłatne czynności przekazania towarów na cele związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, w tym również na cele reprezentacji przedsiębiorstwa podatnika nie podlegają opodatkowaniu VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 18.03.2009r. (data wpływu 30.03.2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30.03.2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka zamierza dokonywać nieodpłatnej dostawy towarów na rzecz podmiotów zarówno będących, jak i niebędących jej kontrahentami. Niniejsze towary przekazywane będą na rzecz przedsiębiorców, jak i podmiotów nie będących przedsiębiorcami, a zarazem na rzecz jej kontrahentów, jak i potencjalnych kontrahentów, ewentualnie na rzecz nabywców lub potencjalnych nabywców towarów oferowanych przez Spółkę do sprzedaży. Przekazywane towary będą mieć dwojaki charakter - będą one zarówno opatrzonymi w logo firmy towarami reklamowymi w ścisłym tego słowa znaczeniu (na przykład: czapeczki, kombinezony, zapalniczki, jak i towarami użytkowymi przekazywanymi w celu reklamowym (na przykład: opony do testów, opony na ekspozycję).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right