Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 11.10.2011, sygn. IPPP1/443-1074/11-2/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1074/11-2/BS
faktury korygujące;
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 01.07.2011 r. (data wpływu 11.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie faktur korygujących - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11.07.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie faktur korygujących.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest podmiotem zarejestrowanym dla celów podatku od towarów i usług w Polsce. Spółka zajmuje się sprzedażą hurtową i detaliczną produktów o zastosowaniu sanitarnym i grzewczym. Wnioskodawca sprzedaje swoje wyroby kontrahentom krajowym. Spółka na fakturach zawiera wskazanie zasad udzielania skonta (rabatu), określa ilość dni, w ciągu których dokonanie zapłaty będzie wiązało się z uzyskaniem kilkuprocentowego rabatu w stosunku do kwoty widniejącej na fakturze. Kontrahenci regulując płatność sami ustalają wysokość przysługującego rabatu (skonta). Spółka udziela w ten sposób około 400 rabatów miesięcznie swoim odbiorcom w Polsce.