Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.10.2011, sygn. IPPP2/443-909/11-2/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-909/11-2/MM
Czy w przypadku nieodpłatnego przekazania produktów Spółki w formie prezentów:a) Spółka ma prawo do zastosowania przepisu art. 7 ust. 4 pkt. 2 Ustawy VAT tj. nie ma obowiązku opodatkowywania podatkiem VAT należnym nieodpłatnie przekazanych towarów i prawidłowe jest przyjęcie za jednostkową cenę nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia towaru cenę / koszt wytworzenia jednej butelki (kartonu, puszki) a nie opakowania zbiorczego?b) Spółka zachowuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z nabyciem lub wytworzeniem produktów, które następnie przekazywane będą nieodpłatnie.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 22 lipca 2011r. (data wpływu 28 lipca 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania prezentów małej wartości oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 lipca 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania prezentów małej wartości oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka C. Sp. z o.o. (zwana dalej Spółką) zajmuje się produkcją, dystrybucją i sprzedażą napojów bezalkoholowych, soków owocowych i warzywnych, wód oraz nektarów opatrzonych zastrzeżonymi znakami towarowymi. Spółka w celu uatrakcyjnienia sprzedaży produktów klientom (sklepom, sieciom handlowym, innym odbiorcom) oraz w celu utrzymania dobrych stosunków handlowych, przekazuje nieodpłatnie w formie prezentów swoje produkty. Produkty tj. pojedyncze butelki (szklane i plastikowe), puszki, kartoniki (w przypadku soków) w celu ich łatwiejszej dystrybucji i magazynowania są przekazywane w opakowaniach zbiorczych - w zgrzewkach, skrzynkach, opakowaniach kartonowych. Zgrzewki, skrzynki, opakowania kartonowe zawierają różne ilości butelek, puszek lub kartoników. Ilość produktów w opakowaniu zbiorczym zależy od pojemności butelki (kartonika, puszki) i rodzaju sprzedawanego napoju. Przykładowo - produkt sprzedawany w 2 litrowej butelce plastikowej pakowany jest w opakowania zbiorcze po 4 lub 8 lub 192 lub 384 sztuki (butelki). Z kolei produkt N. sprzedawany w 1,5 litrowej butelce plastikowej pakowany jest w opakowania zbiorcze po 6 lub 240 sztuk.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right