Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2011, sygn. IPPP3/443-795/11-4/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-795/11-4/JK
Prawo do odliczenia podatku akcyzowego o akcyzę zapłaconą od wyrobów reklamowanych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku nadanym za pośrednictwem Poczty Polskiej w dniu 02.06.2011 r. (data wpływu 06.06.2011 r.), uzupełnionego w dniu 25.07.2011 r. w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-795/11-2/JK z dnia 12.07.2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie prawa do odliczenia podatku akcyzowego o akcyzę zapłaconą od wyrobów reklamowanych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 06.06.2011 r. wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie w zakresie prawa do odliczenia podatku akcyzowego o akcyzę zapłaconą od wyrobów reklamowanych.
Wniosek został uzupełniony w dniu 25.07.2011 r. w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-795/11-2/JK z dnia 12.07.2011 r.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Głównym przedmiotem działalności Spółki jest produkcja piwa. Produkcja ta odbywa się w browarach będących składami podatkowymi w rozumieniu ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 3 poz. 11 ze zm., dalej UoAkc). Produkcja piwa odbywa się według ściśle określonych receptur oraz w oparciu o ściśle określone procedury. Aby zapewnić najwyższą jakość produktu, na każdej fazie produkcji, piwo poddawane jest licznym próbom laboratoryjnym, mającym wykluczyć ewentualne błędy produkcyjne. Mimo tych działań, zdarzają się jednak sytuacje, w których wyprodukowane piwo nie spełnia przewidzianych dla tego rodzaju żywności norm, a w konsekwencji nie powinno być spożywane. W przeważającej większości wady te zostają ujawnione przez Spółkę zanim piwo opuści teren browaru. Mogą zdarzyć się jednak sytuacje, w których np. ze względu na charakter wady, zostaje ona ujawniona już po tym jak piwo zostanie wyprowadzone ze składu podatkowego i trafi do kolejnych odbiorców (dystrybutorów, bądź konsumentów) lub do magazynów zewnętrznych. W takich przypadkach, zgodnie z wdrożonym przez Spółkę procesem reklamacyjnym, piwo takie wycofywane jest z rynku i kierowane z powrotem do składów podatkowych Wnioskodawcy, gdzie jest utylizowane. W zależności od momentu wykrycia wady, mogą zdarzyć się przypadki, w których Spółka wycofuje piwo dotknięte wadą jakościową (od którego została już uiszczona akcyza), na podstawie własnej decyzji tj. zanim trafi ono fizycznie do kolejnych odbiorców (tzw. reklamacja wewnętrzna między działem sprzedaży i produkcji). Każda reklamacja jakościowa podlega wnikliwej analizie, także pod kątem jej zasadności. W szczególności piwo poddawane jest kolejnym badaniom laboratoryjnym mającym potwierdzić lub wykluczyć zgłoszoną wadę powodującą, niezdatność piwa do dalszego spożycia. W przypadku, gdy wada danej partii zostanie przez Spółkę potwierdzona, piwo niszczone jest na terenie składu podatkowego. Proces niszczenia przeprowadzany jest zgodnie ze wszystkim przepisami przewidzianymi dla niszczenia wyrobów akcyzowych (w szczególności o każdym procesie niszczenia zawiadamiany jest naczelnik właściwego urzędu celnego, po zakończeniu każdego procesu sporządzany jest szczegółowy protokół). W celu doprecyzowania stanu faktycznego, Wnioskodawca wyjaśnia, że po zakończeniu procesu niszczenia, piwo nie nadaje się do spożycia ani do dalszego przerobu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right