Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.09.2011, sygn. IPPP1-443-1042/11-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-1042/11-2/JL
Obecnie obowiązujące regulacje prawne dopuszczają możliwość przesyłania faktur e-mailem w postaci pliku PDF. Zatem przesyłanie faktur w formie pliku PDF stanowiącego załącznik do e-maila jest równoważne w skutkach podatkowych z wystawieniem faktury w formie papierowej, o ile zostanie zapewniona autentyczność pochodzenia i integralność treści przedmiotowych faktur.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 27.06.2011r. (data wpływu 04.07.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przesyłania faktur elektronicznych za pośrednictwem poczty elektronicznej w formie pliku PDF - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 04.07.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości przesyłania faktur elektronicznych za pośrednictwem poczty elektronicznej w formie pliku PDF.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (dalej: Spółka) zamierza wystawiać i przesyłać faktury VAT dokumentujące sprzedaż towarów i usług w formie elektronicznej. Do utworzenia dokumentu faktury będzie wykorzystywany format pliku PDF. W tym samym formacie faktura będzie przesyłana za pośrednictwem poczty elektronicznej na uzgodniony z nabywcą adres poczty elektronicznej. Faktury w formie elektronicznej będą przesyłane nabywcy po uprzednim uzyskaniu przez Spółkę akceptacji tego sposobu przesyłania przez odbiorcę faktury. Treść faktury będzie zgodna z przebiegiem transakcji gospodarczej, którą ta faktura dokumentuje. Dokument faktury przesłany w formie elektronicznej będzie również przechowywany w formie elektronicznej, w formacie pliku PDF, w podziale na okresy rozliczeniowe w sposób zapewniający: autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność tych faktur od momentu ich wystawienia do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego; łatwe ich odszukanie oraz bezzwłoczny dostęp do faktur. Zastosowane zostaną odpowiednie procesy biznesowe regulujące zasady dostępu do wystawionych faktur, które uniemożliwiają dokonanie jakichkolwiek zmian w wystawionych przez Spółkę fakturach. Dostęp do systemów i aplikacji służących do wystawiania faktur elektronicznych ograniczony jest do określonego kręgu uprawnionych osób. Wystawiona i przechowywana przez Spółkę oraz przesłana do nabywcy faktura będzie identyczna w zakresie informacji na niej zawartych. Faktury nie będą podpisywane bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450, z późn. zm.), weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right