Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.09.2011, sygn. IPPP3/443-858/11-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-858/11-2/JK
Opodatkowanie przekazywanych w ramach akcji promocyjnych upominków, nagród, gadżetów reklamowych oraz ulotek i prospektów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 10.06.2011 r. (data wpływu 15.06.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazywanych w ramach akcji promocyjnych upominków, nagród, gadżetów reklamowych oraz ulotek i prospektów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15.06.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazywanych w ramach akcji promocyjnych upominków, nagród, gadżetów reklamowych oraz ulotek i prospektów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka na podstawie zawartych umów świadczy na terytorium Polski kompleksowe usługi o charakterze marketingowym na rzecz zagranicznych kontrahentów (dalej: Zleceniodawcy). Świadczone usługi obejmują szereg działań marketingowych o dużej różnorodności. W ramach powyższych usług Spółka między innymi ponosi wydatki na upominki, nagrody, gadżety reklamowe oraz ulotki i prospekty reklamujące Zleceniodawców. Powyższe upominki, nagrody, gadżety reklamowe oraz ulotki i prospekty są następnie nieodpłatnie rozdawane lub w inny sposób nieodpłatnie dystrybuowane m.in. do kontrahentów Zleceniodawcy, lekarzy i innych podmiotów zgodnie z zakresem świadczonych przez Spółkę usług na rzecz Zleceniodawców. Wydatki te stanowią koszt uzyskania przychodu Spółki z tytułu świadczonych przez Spółkę usług na rzecz Zleceniodawców. Spółka wystawiając faktury dla Zleceniodawców za wykonane usługi, w cenie tych usług uwzględnia również wartość upominków, nagród, gadżetów reklamowych oraz ulotek i prospektów, które zostały wykorzystane w ramach akcji promocyjnych reklamujących firmy Zleceniodawców.