Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.09.2011, sygn. IPPP3/443-837/11-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-837/11-2/JK
nieodpłatne przekazanie kosmetyków dziennikarzom dla celów recenzenckich jako próbki
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 09.06.2011 r. (data wpływu 13.06.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania kosmetyków dziennikarzom dla celów recenzenckich - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13.06.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania kosmetyków dziennikarzom dla celów recenzenckich.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka jest dystrybutorem produktów kosmetycznych. W ramach prowadzonej działalności Spółka wykonuje liczne czynności o charakterze promocyjnym i reklamowym. Między innymi Spółka przekazuje wydawnictwom (m.in. tzw. czasopismom kobiecym) pojedyncze towary marek dystrybuowanych przez Spółkę. Przesyłki adresowane są do konkretnych osób - redaktorów/dziennikarzy specjalizujących się w tematyce kosmetycznej w danym czasopiśmie.
Przekazania tych towarów mają na celu zapoznanie się przez redakcję/dziennikarza z walorami danego produktu, a następnie ich opisanie w danej publikacji. Ponadto produkty przekazywane w tym celu przez Spółkę są fotografowane w redakcji, a zdjęcia są umieszczane obok opisu. W związku z czym konieczne jest wydawanie przez Spółkę towarów w jednostkowych opakowaniach i bez trwałego oznaczania ich jako testery. Towary te co do zasady nie są zwracane Spółce, nawet jeśli nie są zużyte w czasie sesji, z powodu możliwości utraty ich właściwości poprzez prawdopodobne przechowywanie ich w nieodpowiednich warunkach (w szczególności w zbyt wysokiej temperaturze). W ten sposób możliwe jest przedstawienie oferty produktowej marek dystrybuowanych przez Spółkę potencjalnym klientom. Celem powyższych działań jest promocja tych produktów i zachęcenie do ich zakupu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right