Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2011, sygn. IPPB5/423-679/11-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-679/11-2/AS
skutki podatkowe wniesienia Biura Marketingu Rozwoju Produktów aportem do Spółki Celowej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 26.07.2011 r. (data wpływu 27.07.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia Biura Marketingu Rozwoju Produktów aportem do Spółki Celowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27.07.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia Biura Marketingu Rozwoju Produktów aportem do Spółki Celowej.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca A. S.A. (dalej także: Spółka albo A.) jest dostawcą zintegrowanych systemów telematycznych specjalizującym się w produkcji nowoczesnych urządzeń i aplikacji wspierających zarządzanie flotą poprzez całodobowe monitorowanie pojazdów. W związku z prowadzoną działalnością Spółka uzyskała prawo ochronne (o których mowa w art. 121 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej, Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1117 ze zm., dalej: Ustawa PWP) do słowno-graficznego znaku towarowego A. (dalej także: Znak Towarowy). Spółka ponosi znaczne koszty oraz podejmuje działania marketingowe oraz reklamowe w celu promocji świadczonych przez nią usług.
Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej wytworzył szereg programów komputerowych wykorzystywanych w prowadzonej działalności gospodarczej, w szczególności Oprogramowanie I oraz Oprogramowanie II. Wydatki poniesione na stworzenie Oprogramowania I nie były amortyzowane dla celów podatkowych, zaś wydatki poniesione na cele stworzenia Oprogramowania II są amortyzowane dla celów podatkowych jako koszty zakończonych prac rozwojowych.