Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.07.2011, sygn. IPPP3/443-570/11-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-570/11-2/SM
uregulowania w zakresie międzynarodowego transportu towarów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 08.04.2011 r. (data wpływu 15.04.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie międzynarodowego transportu towarów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15.04.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie międzynarodowego transportu towarów.
W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące stany faktyczne.
Sp. z o.o. (Spółka lub Wnioskodawca) jest czynnym podatnikiem VAT. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka świadczy usługi spedycji międzynarodowej dla polskich oraz zagranicznych kontrahentów.
Świadczone przez Spółkę usługi spedycji międzynarodowej można generalnie podzielić na:
- usługi związane z organizacją transportu towarów z Polski do krajów trzecich (tj. usługi związane z eksportem towarów), które w zależności od warunków zawartej umowy z kontrahentem mogą obejmować:
- organizację transportu towarów od dostawcy w Polsce do portu nadania przesyłki w Polsce lub w innym kraju UE; odprawę celną towarów w Polsce; obsługę w porcie nadania w Polsce (handling portowy lub lotniskowy opłacany do portu morskiego lub lotniczego); fracht lotniczy lub morski w zależności od dyspozycji kontrahenta, w tym dodatek paliwowy, dodatek bezpieczeństwa oraz inne dodatki stosowane przez linie lotnicze lub armatorów morskich; ubezpieczenie cargo; odprawę celną towarów w porcie dostawy w kraju trzecim; obsługę w porcie dostawy (handling); transport towarów z portu dostawy do miejsca wskazanego przez kontrahenta w kraju trzecim;
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right