Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 27.07.2011, sygn. IPPP1/443-718/11-3/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-718/11-3/AW

nieodpłatne wydanie towarów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 26.04.2011 r. (data wpływu 02.05.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów - jest prawidłowe w części dotyczącej pytań Nr 1 i 2.

UZASADNIENIE

W dniu 02.05.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

1. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (dalej Spółka, bądź Wnioskodawca), jako agencja promocyjno - reklamowa świadczy na rzecz osób trzecich - przedsiębiorców (dalej Klienci Spółki, bądź Klient Spółki) usługi polegające na kompleksowej obsłudze programów lojalnościowych Klientów Spółki. Program lojalnościowy, w ogólnym zarysie, polega na tym, iż podmioty uczestniczące w programie dokonują zakupu produktów Klienta Spółki, w zamian, za co gromadzą punkty.

Obowiązkiem Spółki, jako podmiotu obsługującego na zlecenie program lojalnościowy, jest m.in.: prowadzenie ewidencji punktów uzyskiwanych przez uczestników programu, zakup towarów - nagród w programie lojalnościowym oraz następnie wydanie tych nagród (towarów) uczestnikom programu, którzy osiągną odpowiednią liczbę punktów, uprawniającą ich do otrzymania nagrody. Spółka nie otrzymuje od uczestników programu, którym przekazuje nagrody, żadnego wynagrodzenia, ani żadnego innego świadczenia. Towary, wydawane jako nagrody, są uprzednio nabywane przez Spółkę, a zakup jest potwierdzony fakturami VAT. Spółka odlicza podatek VAT naliczony z tytułu nabycia tych towarów od podatku VAT należnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00