Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.05.2011, sygn. IPPP2-443-239/11-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2-443-239/11-2/AK
Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla usług budowlanych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 17 lutego 2011r. (data wpływu 24 lutego 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla robót polegających na kompleksowej przebudowie linii kolejowych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 lutego 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla robót polegających na kompleksowej przebudowie linii kolejowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka S.A. (dalej: Spółka) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, prowadzącym działalność między innymi w zakresie robót budowlanych. W ramach prowadzonej działalności, Spółka realizuje, częściowo samodzielnie, a częściowo przy pomocy innych podmiotów (dalej: Podwykonawców) kompleksową przebudowę linii kolejowych na odcinkach od kilku do kilkudziesięciu kilometrów. Spółka wykonuje wskazane powyżej prace przy wykorzystaniu własnego sprzętu technicznego lub sprzętu technicznego posiadanego na podstawie umowy leasingu, najmu, dzierżawy lub umowy o podobnym charakterze. Spółka wykonuje wskazane powyżej prace wykorzystując nabyte bezpośrednio u producentów lub innych podmiotów materiały. Współpracujący ze Spółką Podwykonawcy wykonują swój zakres prac wykorzystując nabyte materiały, mogą jednak wystąpić przypadki, gdy Podwykonawca będzie producentem materiałów lub urządzeń, które będzie wykorzystywał w wykonywanych przez siebie pracach. K. S.A. (dalej Zamawiający) ogłasza w trybie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. (dalej PZP) przetargi na wykonanie wielobranżowych robót budowlanych w zakresie kompleksowej przebudowy linii kolejowych. W ogłoszeniach o przetargu Zamawiający zgodnie z wymaganiami PZP określa, że zamówienie dotyczy wykonania robót budowlanych (w odróżnieniu od występujących w PZP wykonania usług bądź realizacji dostaw). W ramach umów zawartych z Zamawiającym Spółka zobowiązuje się do wykonania określonego zakresu prac w oparciu o dokumentację projektową dostarczoną przez Zamawiającego. Po stronie Zamawiającego leży również uzyskanie niezbędnych pozwoleń i decyzji umożliwiających realizację robót budowlanych, w tym w szczególności ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę i zgłoszeń Umowy z Zamawiającym opierają się na tzw. warunkach kontraktu FIDIC buduj (WARUNKI KONTRAKTU NA BUDOWĘ DLA ROBÓT BUDOWLANYCH I INŻYNIERYJNYCH PROJEKTOWANYCH PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO, Tłumaczenie wydania FIDIC Warunki Ogólne wyd. 1999 wraz z uzupełnieniami zawartymi w wydaniu z 2000r.) Kontrakt ma charakter kosztorysowy, co oznacza, że wynagrodzenie należne wykonawcom obliczane jest w oparciu o faktycznie wykonane ilości robót potwierdzone w książce obmiarów przy uwzględnieniu stawek jednostkowych zaoferowanych przez wykonawców w ofercie złożonej Zamawiającemu (wypełnione przedmiary robót). Określony w umowach zakres robót podzielony jest na kilka lub kilkanaście grup robót. Do najważniejszych grup robót należą:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right