Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.07.2011, sygn. IPPP2/443-135/09/11-4/S/BM/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-135/09/11-4/S/BM/KOM
1. Czy nieodpłatne przekazanie produktów (towarów) w ramach opisanych w stanie faktycznym działań promocyjnych i marketingowych podejmowanych przez Spółkę, podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?
2. Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia przez nią towarów i usług, które są związane z nieodpłatnie przekazywanymi przez Spółkę towarami (w ramach działań promocyjnych i marketingowych opisanych w stanie faktycznym)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 04 lutego 2009r. (data wpływu 11 luty 2009r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazywania towarów i prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z ich zakupem - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 lutego 2009r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazywania towarów i prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z ich zakupem.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz związane z nim zdarzenie przyszłe:
Przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest dystrybucja sprzętu elektronicznego m.in. zestawów kina domowego, projektorów, kamer, telewizorów, akcesoriów samochodowych, odtwarzaczy DVD itp. W celu zwiększenia obrotów z tytułu sprzedaży tego sprzętu, Spółka podejmuje różnego rodzaju działania promocyjne i marketingowe skierowane do podmiotów, które nabywają wspomniane towary, tzn. do hurtowników, sieci supermarketów, sprzedawców detalicznych (dalej: kontrahenci) oraz do ostatecznych nabywców (dalej: klienci).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right