Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.06.2011, sygn. IPPB5/423-227/11-4/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-227/11-4/DG

Czy Podatnik powinien rozpoznać przychód z tytułu prowizji, o której mowa w Interpretacji Ministra Finansów z dnia 22 października 2010 r., a jeżeli tak to powinien to zrobić w wysokości netto z faktury i udokumentować go fakturą wewnętrzną a należny podatek VAT z tej faktury rozpoznać jako podatkowy koszt uzyskania przychodu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 11.03.2011r. (data wpływu 15.03.2011r.) uzupełnione pismem z dnia 24.05.2011r. (data wpływu 27.05.2011r.) stanowiące odpowiedź na wezwanie do uzupełnienia IPPB5/423-227/11-2/DG z dnia 18.05.2011r. (data nadania 18.05.2011r. data doręczenia 23.05.2011r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie momentu powstania przychodu ze sprzedaży bonów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 marca 2011r. wpłynął wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określania momentu powstania przychodu ze sprzedaży bonów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (zwana dalej Spółką lub Podatnikiem.) emituje, wprowadza i sprzedaje bony (zwane dalej bonami), które uprawniają pracowników i zleceniobiorców (zwani dalej Pracownikami lub Beneficjentami) podmiotów nabywających przedmiotowe bony (zwani dalej Kontrahentami lub Pracodawcami) do otrzymania określonych świadczeń od podmiotów trzecich (zwani dalej Partnerami lub Wykonawcami.), takich jak: usługi fryzjerskie, kosmetyczne, spa, kursy nauki (do około 20 różnych usług). Bony pełnią funkcję znaku legitymacyjnego uprawniającego do otrzymania powołanych świadczeń, przy czym mogą one opiewać na określone kwoty pieniędzy, lecz jednocześnie mogą być ograniczone, co do świadczeń uzyskanych w zamian: na wybrane przez Kontrahenta, a nie na wszelkie objęte programem (zakresem usług Partnerów).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00