Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.06.2011, sygn. IPPB2/415-307/11-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB2/415-307/11-2/MK

Zastosowanie zwolnienia od opodatkowania nagród przyznawanych w konkursach organizowanych przez Wnioskodawcę.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 28.03.2011 r. (data wpływu 04.04.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia od opodatkowania nagród przyznawanych w konkursach organizowanych przez Wnioskodawcę - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 04.04.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku osób fizycznych w zakresie zastosowania zwolnienia od opodatkowania nagród przyznawanych w konkursach organizowanych przez Wnioskodawcę.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawiony następujące zdarzenie przyszłe

W celu zwiększenia wolumenu sprzedaży, uatrakcyjnienia oferty świadczonych usług finansowych w tym również promowaniu korzystnego wizerunku, Bank S.A. (dalej: Bank) organizuje konkursy o różnej tematyce. Zasadniczo przeważająca ich część ma charakter konkursów stricte sprzedażowych. Natomiast w praktyce mogą zaistnieć również konkursy związane z takimi dziedzinami jak sztuka, dziennikarstwo, sport, nauka czy kultura.

Akcje konkursowe na ogół skierowane są do szerokiego grona potencjalnych adresatów, którzy mogą powziąć wiadomość o regułach i zasadach uczestniczenia w nich poprzez różnorodne kanały informacyjne. Stąd regulamin, w tym również, aktualne informacje dotyczące zasad przystąpienia do realizowanych konkursów, wyłaniania laureatów czy wiążących dla uczestników i organizatora terminów udostępniane są najczęściej w sieci internetowej, w tym również na oficjalnej elektronicznej witrynie Banku. Jakkolwiek zdarza się, iż wykorzystywane są także różne inne środki masowego przekazu w zależności od specyfiki danej akcji konkursowej i docelowej grupy jej adresatów, jak choćby ogólnodostępne w obrocie czasopisma, reklamy telewizyjne czy audycje i spoty radiowe. Ponadto konkursy te nie podlegają przepisom ustawy o grach losowych i zakładach wzajemnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00