Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.05.2011, sygn. IPPP3/443-394/11-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-394/11-2/SM
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu paliwa do samochodu posiadającego dodatkowe badanie techniczne.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 28.02.2011 r. (data wpływu 10.03.2011 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku przeprowadzania dodatkowego badania technicznego i prawa do odliczenia podatku naliczonego od paliwa do napędu samochodu - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10.03.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku przeprowadzania dodatkowego badania technicznego i prawa do odliczenia podatku naliczonego od paliwa do napędu samochodu.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawczyni posiada samochód Fiat Seicento VAN, jest to samochód ciężarowy nabyty przed 31 grudnia 2010 r., posiada wyciąg ze świadectwa homologacji, zostało przeprowadzone dodatkowe badanie techniczne pojazdu, z którego wynika, iż pojazd spełnia dodatkowe warunki określone w uchylonym art. 86, uzyskała stosowny wpis w dowodzie rejestracyjnym. Samochód ten ma jeden rząd siedzeń (2 siedzenia z przodu), który oddzielony jest od części przeznaczonej do przewozu trwałą przegrodą, klasyfikowany jest na podstawie przepisów Prawa o ruchu drogowym do rodzaju wielozadaniowy, van. W samochodzie nie zostały dokonane żadne zmiany od czasu przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego. Samochód jest typu furgon jako rodzaj nadwozia, o ładowności 505 kg.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right