Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 01.12.2011, sygn. IBPP1/443-1357/11/LSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-1357/11/LSz

Czynność zbycia 2 działek składających się z: gruntów niezabudowanych budowlanych oraz przeznaczonych pod zabudowę będzie podlegać opodatkowaniu stawką podstawową, tj. 23%, natomiast gruntów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczonych pod zabudowę, podlegać będzie korzystać ze zwolnienia na mocy art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 24 sierpnia 2011r. (data wpływu 25 sierpnia 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 15 listopada 2011r. (data wpływu 17 listopada 2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności opodatkowania podatkiem od towarów i usług sprzedaży nieruchomości gruntowych niezabudowanych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 sierpnia 2011r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasadności opodatkowania podatkiem od towarów i usług sprzedaży nieruchomości gruntowych niezabudowanych.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 15 listopada 2011r. (data wpływu 17 listopada 2011r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 7 listopada 2011r.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w dziedzinie handlu na zasadach ogólnych, nie związaną z handlem nieruchomościami. Jest podatnikiem podatku VAT. W 1997 roku Wnioskodawca kupił wraz z żoną dwie działki, w J nr 86/2 i 86/3 obręb nr 5 przylegające do siebie, o łącznej powierzchni 3333m. Działki Wnioskodawca nabył prywatnie. W tym czasie strefa ochronna od gazociągu przebiegającego na sąsiedniej działce uniemożliwiała budowę budynków użyteczności publicznej. Po kilku latach od zakupu działek strefę ochronną zmniejszono i w 2004 roku Wnioskodawca rozpoczął starania o uzyskanie pozwolenia na budowę stacji paliw. Częściowo w początkowej fazie na podstawie warunku zabudowy, a w drugiej fazie na podstawie planu zagospodarowania przestrzennego, który w tym czasie uchwalono. W 2008 roku Wnioskodawca wraz z żoną otrzymał pozwolenie na budowę stacji paliw wydane na imiona i nazwisko: B. i T. S. Wnioskodawca nadmienia, że wszystkie koszty związane z projektem i pozwoleniem na budowę stacji paliw nie stanowiły kosztów przychodu w działalności gospodarczej Wnioskodawcy. Na przedmiotowej nieruchomości Wnioskodawca nie wykonał żadnych prac związanych z budową stacji paliw. Próby uzyskania dotacji unijnych na budowę stacji paliw zakończyły się niepowodzeniem, dlatego z powodu braku funduszy Wnioskodawca zrezygnował z budowy stacji paliw i zamierza działki sprzedać.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00