Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.09.2011, sygn. IBPP2/443-923/11/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-923/11/WN

otrzymywanie przez Spółkę faktur VAT w formacie PDF i prawa do odliczenia podatku VAT tak otrzymanych faktur

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 czerwca 2011r. (data wpływu 9 czerwca 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie otrzymywania przez Spółkę faktur VAT w formacie PDF i prawa do odliczenia podatku VAT tak otrzymanych faktur jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 czerwca 2011r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie otrzymywania przez Spółkę faktur VAT w formacie PDF i prawa do odliczenia podatku VAT tak otrzymanych faktur.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

W toku prowadzonej działalności Wnioskodawca (dalej również Spółka) dokonuje zakupów i sprzedaży towarów i usług. Przedmiotowe transakcje są dokumentowane fakturami VAT, wystawianymi oraz przesyłanymi głównie w formie papierowej za pośrednictwem poczty lub kuriera (ewentualnie wręczane osobiście).

W celu usprawnienia przepływu faktur Spółka zamierza wprowadzić nową procedurę w odniesieniu do wystawianych faktur dokumentujących sprzedaż towarów i usług. W związku z powyższym, w odniesieniu do transakcji sprzedażowych, Spółka planuje zawrzeć stosowne porozumienia z nabywcami, na mocy których faktury dokumentujące dostawy towarów i usług na ich rzecz byłyby przez Spółkę wystawiane w formie elektronicznej (w formacie PDF) i przesyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej (jako załącznik w formacie PDF do wiadomości e-mail). Procedury stosowane przy przesyłaniu faktur wystawionych przez Spółkę obejmować będą możliwość identyfikacji nadawcy wiadomości na podstawie adresu e-mail oraz przesyłanie wiadomości e-mail przy użyciu komputera i oprogramowania zabezpieczonego loginem i hasłem, obsługiwanego przez uprawnionego do tego pracownika, który będzie mógł opuścić swoje stanowisko pracy po uprzednim wylogowaniu się i wygaszeniu ekranu. Spółka będzie przechowywała w odpowiednio nazwanym katalogu zapis e-mail a wraz z załącznikiem (plikiem zawierającym fakturę) przez okres do upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Katalog zawierający e-maile z fakturami będzie podzielony na okresy rozliczeniowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00