Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.08.2011, sygn. IBPBII/1/436-266/11/AŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/436-266/11/AŻ
w zakresie skutków podatkowych wniesienia w formie aportu przedsiębiorstwa do spółki kapitałowej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 11 maja 2011r. (data wpływu do tut. Biura 17 maja 2011r.), uzupełnionym w dniu 29 lipca 2011r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia w formie aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki kapitałowej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 maja 2011r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej m.in. podatku od czynności cywilnoprawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia w formie aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa do spółki kapitałowej.
Z uwagi na stwierdzone braki formalne wniosku, pismem z dnia 27 lipca 2011r. Znak: IBPP3/443-578/11/PH, IBPBI/2/423-536/11/BG, IBPB II/1/436-266/11/AŻ wezwano wnioskodawcę do ich uzupełnienia. Uzupełnienia dokonano w dniu 29 lipca 2011r. poprzez wniesienie dodatkowej opłaty.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca - Spółka z o.o. prowadzi działalność gospodarczą świadcząc usługi księgowe oraz prowadząc Okręgową Stację Kontroli Pojazdów (zwaną dalej: OSKP). W związku z tym w strukturze Spółki funkcjonują dwa odrębne piony organizacyjne: pion księgowy oraz pion OSKP. Ponadto Spółka posiada udziały w innych spółkach kapitałowych (od niej zależnych). Działalność każdego z ww. pionów organizacyjnych prowadzona jest w innym miejscu. Każdy z pionów korzysta na potrzeby swojej działalności z odrębnych, wynajętych na podstawie odrębnych umów nieruchomości (Spółka nie ma własnych nieruchomości), przystosowanych do prowadzenia działalności zgodnej z przedmiotem aktywności danego pionu (pion księgowy - lokal biurowy z zapleczem bytowym w budynku biurowym, pion OSKP - hala przeznaczona do przeglądów z częścią biurową i zapleczem bytowym). Do pracy w każdym z pionów przyporządkowani są inni pracownicy Spółki, przy czym w pionie OSKP pracują tylko pracownicy posiadający zgodne z przedmiotem jego działalności uprawnienia (uprawnienia diagnosty - do przeprowadzania badań technicznych pojazdów). Pion OSKP wraz z budynkiem hali spełniającej wymagania konieczne dla stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (wynikające z rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów) wynajmuje komplet wymaganego przez ww. rozporządzenie wyposażenia kontrolno-pomiarowego stacji kontroli pojazdów (z których część jest wbudowana w budynek hali, część trwałe związana z tym budynkiem, inne stanowią rzeczy ruchome). Budynek i wyposażenie kontrolno-pomiarowe stacji są prawie nowe - zostały oddane do eksploatacji w 2010 roku. Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów działa w oparciu o stosowne akty administracyjne - decyzję Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego oraz wpis do prowadzonego przez Prezydenta Miasta rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right