Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31.08.2011, sygn. IBPP4/443-1123/11/AŚ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-1123/11/AŚ

Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku realizacją projektu polegającego na rekultywacji składowiska odpadów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 lipca 2011r. (data wpływu 15 lipca 2011r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 sierpnia 2011r. (data wpływu 26 sierpnia 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w ramach realizacji projektu pn. ... jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 lipca 2011r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 22 sierpnia 2011r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w ramach realizacji projektu pn. ....

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Urząd Miasta jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, składającym miesięczne deklaracje VAT-7. Zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. nr 142 poz. 1591 z poźn. zm.). Burmistrz Miasta jako organ wykonawczy gminy, wykonuje swe zadania przy pomocy jednostki pomocniczej, jaką jest Urząd Miasta. Do zadań własnych gminy należą m.in. sprawy z zakresu wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, co zostało wskazane w art. 7 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy. Mając powyższe na uwadze, Miasto złożyło do Urzędu Marszałkowskiego Województwa wniosek o dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (RPO) przedsięwzięcia pod nazwą ...". Projekt został pozytywnie oceniony, efektem czego było podpisanie w dniu 31 maja 2010r. umowy pomiędzy Województwem, reprezentowanym przez Zarząd Województwa a Gminą, reprezentowaną przez Burmistrza Miasta. W międzyczasie umowa była dwukrotnie zmieniana (ostatni aneks z dnia 17 maja 2011r.). Składowisko odpadów jest własnością Gminy. Jego eksploatacja zakończyła się w 2007r. z powodu osiągnięcia maksymalnego poziomu deponowanych odpadów. Wkrótce rozpoczęto prace rekultywacyjne i zagospodarowania terenu. Czynności te byty niezbędne z uwagi na konieczność minimalizacji szkodliwego oddziaływania wysypiska na środowisko, a zagospodarowanie terenu zapobiegło rozprzestrzenieniu się zanieczyszczeń i pozwoliło szybko przywrócić zdegradowany teren do równowagi przyrodniczej. Umowa o dofinansowanie zakładała więc refundację części poniesionych przez gminę nakładów finansowych, gdyż w momencie jej podpisania przedsięwzięcie było niemal w pełni zrealizowane. Zgodnie z ostatecznym brzmieniem umowy o dofinansowanie projektu okres realizacji zamknął się w przedziale od 1 marca 2007r. do 15 stycznia 2011r., przy czym termin 31 grudnia 2010r. stanowił datę zakończenia rzeczowego przedsięwzięcia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00