Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.07.2011, sygn. IBPP2/443-616/11/ASz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-616/11/ASz

prawidłowość przechowywania otrzymanych faktur elektronicznych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2011r. (data wpływu 20 maja 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przechowywania faktur przesyłanych i otrzymywanych w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 maja 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przechowywania faktur przesyłanych i otrzymywanych w formie elektronicznej.

W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe:

Wnioskodawca (zwanej dalej Spółką) jest zarejestrowany dla potrzeb podatku od towarów i usług (zwanego dalej VAT") jako podatnik VAT czynny. Spółka składa w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe VAT-7 za okresy miesięczne. W związku z dostawą towarów przez Spółkę jak i w związku ze świadczeniem usług przez Spółkę, Spółka zamierza przesyłać faktury w formie elektronicznej, w sposób zapewniający autentyczność pochodzenia i integralność treści faktury, pod warunkiem uzyskania uprzedniej akceptacji tego sposobu przesyłania faktur przez odbiorcę faktury tj. nabywcę towarów i usług Spółki.

W związku natomiast z nabywaniem przez Spółkę towarów i usług, Spółka zamierza udzielić dostawcom towarów i świadczącym usługi uprzedniej akceptacji przesyłania faktur w formie elektronicznej, o ile faktury te będą przesyłane w sposób zapewniający autentyczność pochodzenia i integralność treści faktury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00