Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.08.2011, sygn. IBPP3/443-540/11/PH, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-540/11/PH
Czy wydzielony w przyszłości w Spółce dział w sposób opisany w stanie faktycznym będzie stanowił zorganizowaną część przedsiębiorstwa (dalej ZCP) w rozumieniu przepisów ustawy o VAT?
Czy aport działu nie będzie skutkował powstaniem obowiązku podatkowego po stronie Spółki na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 6 maja 2011r. (data wpływu 9 maja 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 maja 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka rozpoczęła procedurę wydzielenia w ramach swojego przedsiębiorstwa działu, który może wykonywać następujące zadania:
- działania marketingowe dotyczące produktów/usług sprzedawanych przez Spółkę;
- działania marketingowe w odniesieniu do znaków towarowych, do których Spółce przysługują prawa.
Wyodrębniony dział będzie prowadził działalność w pomieszczeniach wynajmowanych oraz częściowo w budynku będącym własnością Spółki.
Wyodrębniony dział będzie m.in. osiągał przychody z tytułu opłat licencyjnych płaconych przez inne spółki za możliwość używania znaków towarowych (umowy te są już obecnie zawarte) oraz przychody z tytułu sprzedawanych materiałów reklamowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right