Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.08.2011, sygn. IBPP2/443-628/11/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-628/11/WN
- zapisywanie faktur sprzedaży w formacie PDF i przechowywania ich kopii w formie elektronicznej, - przesyłanie faktur VAT odbiorcom w formacie PDF drogą e-mailową
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 maja 2011r. (data wpływu 26 maja 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w kwestii uznania za zgodne z przepisami:
- zapisywania faktur sprzedaży w formacie PDF i przechowywania ich kopii w formie elektronicznej,
- przesyłania faktur VAT odbiorcom w formacie PDF drogą e-mailową
jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 maja 2011r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w kwestii uznania za zgodne z przepisami zapisywania faktur sprzedaży w formacie PDF i przechowywania ich kopii w formie elektronicznej oraz przesyłania faktur VAT odbiorcom w formacie PDF drogą e-mailową.
W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione dwa następujące zdarzenia przyszłe:
Wnioskodawca (dalej również Spółka) prowadzi transakcje handlowe z licznymi kontrahentami. W celu zapewnienia terminowości wzajemnych rozliczeń oraz przyspieszenia dokonywania płatności, jak również w celu zmniejszenia kosztów Spółka zamierza skorzystać z możliwości przechowywania oraz wysyłania faktur sprzedaży VAT w formie elektronicznej. W związku z tym faktury Spółki będą wystawiane a następnie zapisywane i przechowywane w formacie PDF z opcją podpisu elektronicznego na serwerze dedykowanym, w wyznaczonym folderze w organizacji katalogów w podziale na okresy rozliczeniowe. Dostęp do folderu otrzymają wyłącznie ściśle określone osoby. Format PDF z opcją podpisu elektronicznego umożliwia zabezpieczanie dokumentów podpisami osób uprawnionych na podstawie certyfikatów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right