Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.08.2011, sygn. IBPP2/443-641/11/WN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-641/11/WN

uznanie czy po uzyskaniu akceptacji odbiorcy faktury, faktura w ww. formie może być udostępniona wyłącznie w formie elektronicznej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 maja 2011r. (data wpływu 27 maja 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy po uzyskaniu akceptacji odbiorcy faktury, faktura w ww. formie może być udostępniona wyłącznie w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 maja 2011r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług m.in. w zakresie uznania czy po uzyskaniu akceptacji odbiorcy faktury, faktura w ww. formie może być udostępniona wyłącznie w formie elektronicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej również Spółka) jest podatnikiem podatku VAT. Spółka świadczy usługi o charakterze ciągłym, polegające na rozprowadzaniu wody i odbiorze ścieków. Usługi te są świadczone dla ponad 12 tysięcy odbiorców. W związku z planowanym uruchomieniem internetowego Biura Obsługi Klienta (dalej zwany e-BOK) Wnioskodawca ma zamiar udostępnić klientowi (po uprzednim zalogowaniu, pisemnym wyrażeniu zgody przez klienta na otrzymywanie faktur w wersji elektronicznej, udostępnieniu hasła i loginu oraz podpisaniu stosownej umowy) możliwości otrzymywania elektronicznych faktur tzw. e-faktur. Wnioskodawca w oparciu o rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej przyjmuje, iż faktura w formie pliku PDF udostępniona do pobrania z bezpiecznej strony internetowej po wpisaniu loginu i hasła unikatowego dla każdego klienta, spełnia wymóg autentyczności pochodzenia oraz integralności treści.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00