Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2011, sygn. IBPP1/443-564/11/LSz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-564/11/LSz
Czy media można refakturować jako odrębne usługi w stosunku do usługi najmu (czynszu)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 marca 2011r. (data wpływu 29 marca 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania mediów jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 marca 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie refakturowania mediów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zaistniałego stanu faktycznego:
Wnioskodawca zawarł umowy najmu z najemcami. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Zgodnie z warunkami umów najmu, najemcy, poza czynszem, zobowiązani są do ponoszenia kosztów eksploatacji lokalu (media) w wysokościach określonych na podstawie dokumentów pierwotnych, bez doliczania jakiejkolwiek marży Wnioskodawca sporządza faktury VAT (refaktury) w oparciu o faktury główne wystawiane na niego przez dostawców tych mediów, tzn. odsprzedaje zakupione media po cenie zakupu, nie doliczając żadnej marży. Faktury te reguluje w całości. Media rozliczane są na podstawie faktycznego zużycia wykazanego osobnymi licznikami (podliczniki) dla energii elektrycznej, wody i ścieków dla lokalu zajmowanego i wykorzystywanego przez najemcę. Po otrzymaniu faktury od dostawców mediów, Wnioskodawca wystawia najemcy refakturę, naliczając podatek VAT w stawce identycznej, jaką nalicza dostawca mediów.