Interpretacja indywidualna z dnia 12.04.2011, sygn. IBPP3/4441-23/11/IK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/4441-23/11/IK
uznanie zbywanych składników za zorganizowaną część przedsiębiorstwa i wyłączenia tej transakcji z opodatkowania.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 stycznia 2011 r. (data wpływu 7 stycznia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 kwietnia 2011 r. (data wpływu 6 kwietnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 stycznia 2011 r. został złożony ww. wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 5 kwietnia 2011 r. (data wpływu 6 kwietnia 2011 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 28 marca 2011 r. znak IBPP3/443-23/11/IK.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
S. K. oraz K. K. prowadzą działalność gospodarczą w ramach umowy spółki cywilnej pod nazwą Studio c. Działalność wspólników spółki cywilnej obejmuje: (a) prowadzenie agencji reklamowej - studia graficznego, świadczącego usługi projektowania i przygotowywania wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych, broszur, gazet ulotek, standów itp. oraz (b) działalność związaną z sektorem piłkarskim, tj.: wydawanie tygodnika T. (zwanego dalej także Tygodnikiem), który stanowi kompendium wiedzy dla kibiców oraz osób na co dzień zajmujących się futbolem - dziennikarzy, piłkarzy, trenerów, czy menedżerów; prowadzenie sklepu internetowego; prowadzenie serwisów internetowych, związanych z tematyką piłkarską.