Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2011, sygn. IPTPP2/443-529/11-6/IR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-529/11-6/IR

Należy stwierdzić, że w obecnym stanie prawnym Wnioskodawca będzie mógł wystawiać i wysyłać faktury w wersji elektronicznej w sposób wskazany w opisie sprawy, pod warunkiem zagwarantowania przez Zainteresowanego dokonującego takiego przesyłu autentyczności pochodzenia i integralności treści faktur oraz uprzedniej akceptacji tego sposobu przesyłania faktur przez odbiorcę faktury.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 31 sierpnia 2011 r. (data wpływu 5 września 2011 r.) uzupełnionego pismem z dnia 25 listopada 2011 r. (data wpływu 02 grudnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przesyłania faktur w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przesyłania faktur w formie elektronicznej.

Wniosek uzupełniono pismem z dnia 25 listopada 2011 r. (data wpływu 2 grudnia 2011 r.) poprzez doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej ma podpisaną umowę z operatorem systemu sprzedaży elektronicznej (dalej: operator) na sprzedaż elektronicznych jednostek doładowawczych (EJD oznacza określony cyfrowy lub cyfrowo literowy kod drukowany z terminala, umożliwiający zwiększenie wartości konta użytkownika telefonu komórkowego działającego w systemach przedpłaconych o wartość odpowiadającej wartości brutto kodu). Przedmiotem umowy jest sprzedaż przez operatora EJD do Wnioskodawcy, w celu ich dalszej odsprzedaży klientom. Sprzedaż klientom dokonywana jest przez terminale (samodzielne urządzenia elektroniczne z własną transmisją danych w systemie analogowym lub GPRS) działające w systemie sprzedaży elektronicznej, które operator użycza Wnioskodawcy. Na podstawie tej umowy, firma Wnioskodawcy ma podpisane umowy ze swoimi klientami, którzy dokonują bezpośredniej sprzedaży EJD kodów doładowujących. Wnioskodawca otrzymuje od operatora faktury (według zapisu wynikającego z umowy) za okresy rozliczeniowe. Faktury te (wraz z wykazem poszczególnych terminali z rozbiciem na rodzaje kodów EJD) dokumentują transakcje, jakie zostały dokonane na terminalach u klientów. Na podstawie tych faktur oraz wykazów specyfikacji, Wnioskodawca dolicza swoją marżę i wystawia faktury w formie papierowej do tych klientów, którzy w danym okresie rozliczeniowym dokonali sprzedaży EJD poprzez terminal.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00