Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.10.2011, sygn. IPTPP2/443-430/11-2/IR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-430/11-2/IR

WDT- przechowywanie faktur w formie elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 27 lipca 2011 r. (data wpływu 01 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przesyłania faktur i faktur korygujących elektronicznie, prawa do obniżenia podstawy opodatkowania oraz dokumentów niezbędnych do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 01 sierpnia 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przesyłania faktur i faktur korygujących elektronicznie, prawa do obniżenia podstawy opodatkowania oraz dokumentów niezbędnych do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenia przyszłe:

Wnioskodawca (zwany dalej Spółką) jest zarejestrowany dla potrzeb podatku od towarów usług (zwanego dalej VAT) jako podatnik VAT czynny. Spółka składa w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe VAT-7 za okresy miesięczne. W związku z dostawą towarów oraz świadczeniem usług przez Wnioskodawcę, Spółka zamierza przesyłać faktury w formie elektronicznej, pod warunkiem uzyskania uprzedniej akceptacji tego sposobu przesyłania faktur przez odbiorcę faktury tj. nabywcę towarów i usług Spółki. Akceptacja zostanie udzielona w formie pisemnej, odpowiednie oświadczenie w tym względzie zostanie złożone przez nabywców towarów i usług Spółki, zgodnie z obowiązującymi zasadami reprezentacji osób fizycznych, osób prawnych lub jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00