Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14.09.2011, sygn. IPTPP1/443-517/11-2/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-517/11-2/MS

Konsekwencje związane z rejestracją Gminy dla potrzeb podatku VAT i planowanym wyrejestrowaniem Urzędu Gminy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz.770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy Miasto, przedstawione we wniosku z dnia 17 lipca 2011 r. (data wpływu 20 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji związanych z rejestracją Gminy dla potrzeb podatku VAT i planowanym wyrejestrowaniem Urzędu Gminy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji związanych z rejestracją Gminy dla potrzeb podatku VAT i planowanym wyrejestrowaniem Urzędu Gminy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Miasto (dalej: Miasto") oraz Urząd Miasta (dalej: Urząd Miasta lub Urząd") są obecnie odrębnie zarejestrowanymi czynnymi podatnikami VAT i posiadają własne numer NIP. W okresie do lutego 2009 r. jedynie Urząd był zarejestrowanym podatnikiem VAT i składał miesięczne deklaracje VAT-7 do właściwego Urzędu Skarbowego. Natomiast od marca 2009 r. deklaracje VAT-7 składa Miasto, które zostało uprzednio zarejestrowane dla potrzeb VAT. Jednocześnie Urząd Miasta, który nie został wyrejestrowany, składa tzw. deklaracje zerowe".

Przed rejestracją Miasta dla potrzeb podatku VAT, tj. do marca 2009 r. większość faktur zakupowych jak również sprzedażowych była wystawiana z podaniem danych Urzędu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00