Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.08.2011, sygn. IPTPP2/443-178/11-6/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-178/11-6/AW

Zainteresowanemu będzie przysługiwało prawo do korzystania ze zwolnienia przedmiotowego z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej w przypadku sprzedaży usług, za które zapłata w całości następuje przelewem na rachunek bankowy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Domu Pomocy Społecznej przedstawione we wniosku z dnia 18 maja 2011 r. (data wpływu 23 maja 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 22 lipca 2011 r. (data wpływu 29 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu z tytułu sprzedaży usług na kasie rejestrującej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 maja 2011 r. złożono ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu z tytułu sprzedaży usług na kasie rejestrującej.

Pismem z dnia 22 lipca 2011 r. (data wpływu 29 lipca 2011 r.) wniosek został uzupełniony o doprecyzowanie zaistniałego stanu faktycznego oraz kwestie związane z reprezentacją.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny.

Dom Pomocy Społecznej jest zarejestrowany jako podatnik podatku VAT. Świadczy usługi na rzecz swoich mieszkańców (podopiecznych) zakwalifikowane do usług opieki społecznej zwolnione z podatku VAT. Odpłatność za usługi pobytu w DPS następuje na podstawie decyzji administracyjnych wystawianych przez Ośrodki Pomocy Społecznej. Natomiast regulacja zobowiązań następuje przede wszystkim w formie przelewów na rachunek DPS, dokonywanych przez organ rentowy ZUS i KRUS w formie potrąceń z tytułu odpłatności za pobyt w DPS w wysokości 65% z pobieranej przez mieszkańca emerytury. Występują jednak przypadki, w których podopieczni dokonują płatności gotówkowych bezpośrednio do kasy DPS. Są to dopłaty do pobytu w sytuacji gdy kwota przelewu otrzymanego z ZUS / KRUS nie pokrywa w całości kwoty odpłatności wynikającej z decyzji administracyjnej. Ponadto mieszkańcy DPS dokonują płatności gotówkowych za leki, wykupione przez DPS na podstawie imiennych recept, a nie refundowanych przez NFZ (tj. leki płatne w 100% i leki powyżej limitu). Wszystkie wpłaty gotówkowe są potwierdzone dowodem wpłaty wystawionym przez kasjera DPS. Ogółem w 2010 r. osoby fizyczne dokonały płatności gotówkowych na łączną kwotę 38 158,37 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00