Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.07.2011, sygn. IPTPP2/443-10/11-4/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-10/11-4/BM

Podstawową czynnością będzie przeniesienie praw do rozporządzania jak właściciel gotowymi boxami. Skompletowanie poszczególnych komponentów w pudełka jest tylko elementem służącym do lepszego zrealizowania dostawy zamówionego towaru i nie świadczy o tym, że przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest działalność usługowa. Wykonywane czynności przez Wnioskodawcę nie stanowią także działalności produkcyjnej. A zatem nie zostaje spełniony warunek, o którym mowa w art. 12a ust. 1 pkt 2 ustawy, umożliwiający prowadzenie magazynu konsygnacyjnego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 7 kwietnia 2011 r. (data wpływu 11 kwietnia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 27 kwietnia 2011 r. (data wpływu 2 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie spełnienia warunków do prowadzenia magazynu konsygnacyjnego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 kwietnia 2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie spełnienia warunków do prowadzenia magazynu konsygnacyjnego. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27 kwietnia 2011 r. (data wpływu 2 maja 2011 r.) o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą m.in. na wytwarzaniu zestawów akcesoriów komputerowych dostarczanych producentom komputerów. W ramach prowadzonej działalności Spółka zakupuje poszczególne komponenty (np. mysz, klawiatura, instrukcje obsługi itp.) od różnych dostawców, dokonuje ich kompletowania i zapakowania w pudełka (tzw. boxy), zarządza łańcuchami dostaw komponentów i dba o terminowość dostaw gotowych boxów na rzecz klienta. Treścią świadczenia Wnioskodawcy na rzecz klienta jest zatem świadczenie kompleksowe, zawierające zarówno element towarowy jak i usługowy. Faktura, którą Wnioskodawca wystawia klientowi, ze względów kalkulacyjnych i z uwagi na ustalenia z klientem, opiewa na poszczególne elementy boxu, natomiast wynagrodzenie za element usługowy wliczone jest w marżę uwzględnioną w cenie tych komponentów. Nie zmienia to faktu, iż dla klienta wartością zasadniczą jest terminowe otrzymanie zamówionego produktu w postaci gotowego boxu, zawierającego wszystkie skompletowane elementy różnych producentów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00