Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.03.2011, sygn. ILPP2/443-1978/10-4/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1978/10-4/SJ

Podatek od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania przyjętych czeków i bonów towarowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 3 grudnia 2010 r. (data wpływu 9 grudnia 2010 r.) uzupełnionym pismem sygnowanym datą 3 grudnia 2010 r. (data wpływu 4 lutego 2011 r.) oraz z dnia brak daty sporządzenia pisma (data wpływu 21 lutego 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania przyjętych czeków i bonów towarowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 grudnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania przyjętych czeków i bonów towarowych. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 4 lutego 2011 r. o podpis osoby upoważnionej w imieniu Wnioskodawcy do składania oświadczeń woli oraz w dniu 21 lutego 2011 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz o własne stanowisko w sprawie.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Klient w celu zapłaty za zakupione towary przedłożył Zainteresowanemu czek lub bon towarowy na określoną wartość. W celu rozliczenia tego czeku lub bonu Wnioskodawca wystawia notę uznaniową wskazując nr faktury VAT, którą rozlicza. Zainteresowany traktuje ten czek, bon jako środek płatniczy. Natomiast Spółka, jako firma realizująca te czeki lub bony, zwraca je do Firm, które je wystawiają i na potwierdzenie rozliczenia czeku, bonu otrzymuje Fakturę korektę VAT. Kwota netto tej Faktury korekty na minus jest równa czekowi, czy kwocie bonu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00