Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.01.2011, sygn. ILPP2/443-1726/10-3/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1726/10-3/BA
Czy Spółce przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem towarów nieodpłatnie przekazywanych w ramach działań promocyjno-marketingowych opisanych powyżej?
2. Czy nieodpłatne przekazanie towarów w ramach działań promocyjno-marketingowych opisanych powyżej, niebędących próbkami, prezentami o małej wartości i drukowanymi materiałami reklamowymi, stanowi czynność niepodlegającą opodatkowaniu VAT w stanie prawnym obowiązującym od dnia 1 czerwca 2005 r.?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. u. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. u. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 18 października 2010 r. (data wpływu 21 października 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach działań promocyjno-marketingowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 października 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania towarów w ramach działań promocyjno -marketingowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka prowadzi działalność w zakresie m.in. dystrybucji pojazdów samochodowych oraz części samochodowych. Spółka organizuje akcje promocyjno-marketingowe, w szczególności jazdy testowe, prezentacje, konferencje, imprezy promocyjne, programy lojalnościowe, mailing, jak i spotkania promocyjne, spotkania businessowe adresowane do potencjalnych, jak i dotychczasowych klientów, do dziennikarzy, do dystrybutorów towarów Spółki. w trakcie powyższych akcji Spółka przekazuje nieodpłatnie gadżety, upominki reklamowe, materiały reklamowe (nie tylko drukowane). Są to np.: długopisy, kalendarze, listowniki, wizytówki, kwiaty, parasolki, ręczniki, kubki, koszulki, torby, smycze, portfele, polary, etc. Spółka przekazuje również materiały point of sales (np.: standy reklamowe, półki, regały, wieszaki umożliwiające lepszą ekspozycję towarów Spółki w miejscach ich sprzedaży).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right