Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2011, sygn. ILPP2/443-1369/11-2/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1369/11-2/AD

1. Czy Wnioskodawca posiadając uchwałę Rady Gminy o przekazaniu w formie aportu budowanej kanalizacji w 2019 r. oraz uchwałę Rady Nadzorczej Spółki o jej przyjęciu w 2019 r., może odliczyć podatek VAT od nabytych towarów i usług w celu realizacji ww. inwestycji?
2. Czy Zainteresowany może wystąpić o zwrot podatku VAT od nabytych towarów i usług w celu budowy kanalizacji sanitarnej, na rachunek bankowy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 23 września 2011 r. (data wpływu 29 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia i zwrotu podatku VAT naliczonego w związku z realizacją inwestycji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia i zwrotu podatku VAT naliczonego w związku z realizacją inwestycji.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca w 2011 r. rozpoczął realizację zadania inwestycyjnego pn. Budowa kanalizacji sanitarnej , w ramach zadania własnego przy udziale środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w wysokości 50% kosztów kwalifikowanych. Do kosztów kwalifikowanych nie zaliczono podatku VAT. Zakończenie realizacji inwestycji przewidziano w 2012 r. Zwrot środków za zrealizowane zadanie z Agencji Płatniczej, tj. Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, nastąpi po złożeniu wniosku o płatność i dokonaniu kontroli wykonanego zadania. Przewidywany termin otrzymania środków z Agencji to rok 2013, dlatego Zainteresowany korzysta z pożyczki na wyprzedzające finansowanie z Banku Gospodarstwa Krajowego. Zawarta umowa z Samorządem Województwa mówi o nieprzenoszeniu prawa własności budowli przez okres 5 lat od dokonania przez Agencję płatności ostatecznej. W związku z tym Wnioskodawca po zakończeniu budowy, zamierza podpisać umowę użyczenia z Sp. z o.o., na mocy której Zainteresowany jako właściciel kanalizacji sanitarnej odda ją Spółce w nieodpłatne użytkowanie. Umowa użyczenia ulegnie rozwiązaniu po upływie określonego w umowie z Agencją czasu. Wówczas wybudowaną kanalizację sanitarną Wnioskodawca przekaże w formie aportu do Spółki, w zamian za objęcie udziałów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00