Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2011, sygn. ILPP1/443-1235/11-4/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1235/11-4/MS
Uznanie świadczonych usług reklamowych za usługi o charakterze ciągłym oraz możliwość określenia na fakturze daty sprzedaży pokrywającej się z datą wystawienia faktury, z jednoczesnym dopisaniem okresu sprzedaży w informacji dodatkowej na fakturze.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Miejskiego Zakładu Komunikacji, przedstawione we wniosku z dnia 14 września 2011 r. (data wpływu 19 września 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 listopada 2011 r. (data wpływu 2 grudnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- prawidłowe w części dotyczącej uznania świadczonych usług reklamowych za usługi o charakterze ciągłym,
- nieprawidłowe w części dotyczącej określenia na fakturze jako daty sprzedaży daty wystawienia faktury.
UZASADNIENIE
W dniu 19 września 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania świadczonych usług reklamowych za usługi o charakterze ciągłym oraz możliwości określenia na fakturze jako daty sprzedaży daty wystawienia faktury. Przedmiotowy wniosek uzupełniono dnia 2 grudnia 2011 r. o dokument, z którego wynika prawo osoby podpisanej na wniosku do występowania w imieniu Wnioskodawcy z wnioskiem o interpretację przepisów prawa podatkowego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Miejski Zakład Komunikacji jest samorządowym zakładem budżetowym, dla którego głównym przedmiotem działalności, wynikającym ze statutu, jest zaspokajanie potrzeb ludności miasta w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, wynajem środków transportu, świadczenie usług reklamowych.