Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.11.2011, sygn. ILPP4/443-561/11-4/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-561/11-4/BA

1. Wnioskodawca otrzymując taką fakturę VAT może ją przechowywać w formie elektronicznej w sposób zgodny z przedstawionym w prezentacji zdarzenia przyszłego lub w formie papierowej w sposób zgodny z przedstawionym w prezentacji zdarzenia przyszłego?
2. Czy konieczne jest przechowywanie faktur tylko w formie elektronicznej lub tylko w formie papierowej, czy jednak możliwe jest stosowanie tych metod w jednakowym czasie?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 9 sierpnia 2011 r. (data wpływu 12 sierpnia 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 8 listopada 2011 r. (data wpływu 14 listopada 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przechowywania faktur otrzymywanych drogą elektroniczną jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości przechowywania faktur otrzymywanych drogą elektroniczną. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 8 listopada 2011 r. (data wpływu 14 listopada 2011 r.) o opis sprawy oraz pełnomocnictwo.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca działa w formie spółki jawnej. W ramach swojej działalności dokonuje on transakcji z kontrahentami krajowymi oraz zagranicznymi (wśród nich są kontrahenci unijni jak i spoza Unii Europejskiej). W celu zapewnienia terminowości wzajemnych rozliczeń oraz przyspieszenia dokonywania płatności, korekt, jak również w celu zmniejszenia kosztów, Zainteresowany zastanawia się nad możliwością przyjmowania od kontrahentów, za wyrażoną uprzednio przez niego zgodą, faktur VAT w formie elektronicznej. Następnie faktury te byłyby przechowywane w formie elektronicznej bądź papierowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00