Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 27.10.2011, sygn. ILPP4/443-532/11-2/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-532/11-2/ISN

Czy otrzymanie (odebranie) faktury VAT przez Kontrahenta (lub jego Podwykonawcę) działającego w tym zakresie w imieniu i na rzecz Zainteresowanego powinno być z punktu widzenia prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego traktowane jako otrzymanie przez niego faktury VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 27 lipca 2011 r. (data wpływu 1 sierpnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 sierpnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest podmiotem posiadającym siedzibę na terytorium Polski. Prowadzi on w Polsce działalność gospodarczą i jest zarejestrowany na terytorium kraju dla celów VAT. W ramach prowadzonej działalności Zainteresowany nabywa towary/usługi od polskich dostawców (dalej: Dostawcy).

Dla uproszczenia procedur dotyczących przepływu dokumentów oraz płatności dokonywanych na rzecz Dostawców, Spółka zamierza nabywać od zagranicznego kontrahenta (dalej: Kontrahent) specyficzne usługi w tym zakresie obejmujące w szczególności:

  • przetwarzanie danych z faktur VAT,
  • przygotowywanie zestawień i podsumowań otrzymanych faktur,
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00