Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.09.2011, sygn. ILPP2/443-1018/11-4/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1018/11-4/SJ

Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnie lub częściowo nieodpłatnie przekazywanych towarów i prezentów o małej wartości.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2011 r. (data wpływu 1 lipca 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 8 września 2011 r. (data wpływu 13 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe w zakresie opodatkowania nieodpłatnie przekazywanych towarów i prezentów o małej wartości oraz
  • nieprawidłowe w zakresie opodatkowania częściowo nieodpłatnych towarów.

UZASADNIENIE

W dniu 1 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnie lub częściowo nieodpłatnie przekazywanych towarów i prezentów o małej wartości. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 13 września 2011 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy oraz o brakującą opłatę.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej Spółka) prowadzi akcje promocyjne objęte zakresem projektu A adresowane do szerokiego kręgu odbiorców. Celem tych akcji promocyjnych jest zachęcanie do zwiększania wiedzy, czytania i poszerzania horyzontów.

  1. W ramach akcji A Spółka oferuje uczestnikom tej akcji korzyści wynikające z Programu Lojalnościowego A. Celem Programu Lojalnościowego A jest generowanie ruchu Partnerom poprzez zwiększanie czytelnictwa w ich Serwisach Informacyjnych. Partnerami mogą być: osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, będąca wydawcą lub właścicielem Serwisu Informacyjnego.Serwisem Informacyjnym Partnera jest mass medium w postaci internetowego serwisu informacyjnego, portalu, wortalu, gazety internetowej, bloga tematycznego, serwisu konsumenckiego lub innego serwisu, którego dysponentem jest Partner. Poprzez zbieranie punktów za czytanie i konkursy wiedzy Użytkownicy (czyli osoby zarejestrowane jako użytkownicy serwisu A lub testujące ten serwis) zachęcani są do systematycznego i aktywnego korzystania z wybranych Serwisów Informacyjnych. Programowi przyświeca hasło zamieniaj wiedzę na nagrody, które ma zachęcać do zwiększania wiedzy, czytania i poszerzania horyzontów przez Polaków.
nie zmienia tego, że każda z ww. form (liczba Punktów, liczba Użytkowników, liczba odsłon) stanowi tylko miernik służący określeniu ostatecznej wysokości wyrażonego w pieniądzu wynagrodzenia za wykonane przez Spółkę na rzecz Partnera usługi.Spółka nie sprzedaje wirtualnych bytów w postaci Punktów, wejść Użytkowników, czy odsłon artykułów w Serwisie Informacyjnym Partnera. Spółka świadczy usługi obsługi Programu Lojalnościowego A i usługi generowania ruchu na Serwisie Informacyjnym Partnera.Po zaksięgowaniu płatności Spółka przyznaje Partnerowi odpowiednią liczbę Punktów, które zasilają Konto Partnera. Punkty poprzez Panel Partnera (czyli panel aplikacji www, z poziomu którego Partner może zarządzać Kontem Partnera, aktualizować dane, wykonywać raporty, dokonywać zakupu Punktów) są przydzielane Użytkownikom zgodnie z Regułami określonymi przez Partnera. Użytkownicy mogą zbierać Punkty poprzez odwiedzanie Serwisów Informacyjnych Partnera. Punkty za czytanie naliczane są zgodnie z Regułami.Spółka i Partner mogą ustalić inne, dodatkowe akcje promocyjne, które będą umożliwiały zebranie dodatkowych Punktów przez Użytkowników (np. Pytania Konkursowe czyli pytania zamieszczane na stronie Serwisu A, na które udzielenie poprawnej odpowiedzi premiowane jest Punktami, a odpowiedź błędna powoduje pomniejszenie liczby Punktów na Koncie Użytkownika lub też Punkty za rejestrację Użytkownika w Serwisie Informacyjnym Partnera). W celu prawidłowego zliczania Punktów Partner zobowiązany jest do umieszczenia w kodzie Serwisu Informacyjnego Skryptu Zliczającego (czyli kodu programu, który osadzony w kodzie stron Serwisu Informacyjnego umożliwia zidentyfikowanie Użytkownika i naliczenie Punktów). Skrypt powinien być osadzony na każdej podstronie w domenie Serwisu Informacyjnego lub w wybranych sekcjach, o ile taką dodatkową Informację Partner poda w ustawieniach Serwisu Informacyjnego (poprzez Panel Partnera). Partner zobowiązany będzie do wykorzystania Punktów w ciągu 12 miesięcy od ich zakupu. Punkty zakupione, a nie wykorzystane w tym okresie przepadną. Do cen Punktów wskazanych w cenniku doliczany jest podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00