Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.09.2011, sygn. ILPP2/443-1018/11-4/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1018/11-4/SJ
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnie lub częściowo nieodpłatnie przekazywanych towarów i prezentów o małej wartości.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2011 r. (data wpływu 1 lipca 2011 r.) uzupełnionym pismem z dnia 8 września 2011 r. (data wpływu 13 września 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- prawidłowe w zakresie opodatkowania nieodpłatnie przekazywanych towarów i prezentów o małej wartości oraz
- nieprawidłowe w zakresie opodatkowania częściowo nieodpłatnych towarów.
UZASADNIENIE
W dniu 1 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnie lub częściowo nieodpłatnie przekazywanych towarów i prezentów o małej wartości. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 13 września 2011 r. poprzez doprecyzowanie opisu sprawy oraz o brakującą opłatę.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca (dalej Spółka) prowadzi akcje promocyjne objęte zakresem projektu A adresowane do szerokiego kręgu odbiorców. Celem tych akcji promocyjnych jest zachęcanie do zwiększania wiedzy, czytania i poszerzania horyzontów.
- W ramach akcji A Spółka oferuje uczestnikom tej akcji korzyści wynikające z Programu Lojalnościowego A. Celem Programu Lojalnościowego A jest generowanie ruchu Partnerom poprzez zwiększanie czytelnictwa w ich Serwisach Informacyjnych. Partnerami mogą być: osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, będąca wydawcą lub właścicielem Serwisu Informacyjnego.Serwisem Informacyjnym Partnera jest mass medium w postaci internetowego serwisu informacyjnego, portalu, wortalu, gazety internetowej, bloga tematycznego, serwisu konsumenckiego lub innego serwisu, którego dysponentem jest Partner. Poprzez zbieranie punktów za czytanie i konkursy wiedzy Użytkownicy (czyli osoby zarejestrowane jako użytkownicy serwisu A lub testujące ten serwis) zachęcani są do systematycznego i aktywnego korzystania z wybranych Serwisów Informacyjnych. Programowi przyświeca hasło zamieniaj wiedzę na nagrody, które ma zachęcać do zwiększania wiedzy, czytania i poszerzania horyzontów przez Polaków.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right