Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.09.2011, sygn. ILPP4/443-475/11-4/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-475/11-4/ISN

Podatek od towarów i usług w zakresie sposobu przechowywania przez Spółkę faktur.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 29 czerwca 2011 r. (data wpływu 7 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu przechowywania przez Spółkę faktur jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu przechowywania przez Spółkę faktur.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

A Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest dużym podmiotem z branży transport-spedycja -logistyka (TSL), prowadzącym działalność o zasięgu międzynarodowym. Ze względu na specyfikę działalności i rozliczeń w tej branży, wystawia on duże ilości faktur (np. miesięcznie - kilkanaście tysięcy do około 30 tysięcy faktur). Jednocześnie Spółka, będąc nabywcą towarów i usług, również otrzymuje znaczącą ilość faktur (na podobnym poziomie, jak ilość wystawianych faktur sprzedażowych).

Mając na względzie czynniki operacyjne (tj. oczekiwania ze strony kontrahentów), ekonomiczne (dążenie do obniżenia kosztów prowadzonej działalności) oraz aspekty ekologiczne, Spółka planuje wdrożenie rozwiązań pozwalających na stosowanie faktur elektronicznych, zarówno w odniesieniu do wystawianych przez nią faktur sprzedaży, jak również w odniesieniu do faktur dokumentujących zakupy, wystawionych przez dostawców na jej rzecz.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00