Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.09.2011, sygn. ILPP2/443-1024/11-2/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1024/11-2/MR

Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 31 maja 2011 r. (data wpływu do Ministerstwa Finansów 24 czerwca 2011 r., data wpływu do Biura KIP w Lesznie 4 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej Spółka) prowadzi sprzedaż testów ciążowych do hurtowni farmaceutycznych. W ramach działań marketingowych prowadzony został (na przestrzeni latach 2005-2010) program lojalnościowy (rodzaj sprzedaży premiowej). Polegał on na tym, że za zakup określonej ilości testów klient mógł się domagać od przedstawiciela handlowego nagrodę z katalogu nagród (lub bezpośrednio zwrócić się do centrali z takim żądaniem). Na podkreślenie zasługuje fakt, że nie było ograniczenia aby zamówienie było jednorazowe (a więc można było zakupić jednorazowo 1000 testów jak i 10x100 testów), jak i to w jakim okresie klient może zbierać owe zamówienia (jak wyżej - jednorazowo 1000 szt. lub 10 miesięcy po 100 szt. każdy lub inna możliwość, w której ostatecznie klient kupił suma sumarum 1000 szt.). Jedynym ograniczeniem był fakt, iż jednego testu nie można liczyć do dwóch nagród.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00