Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26.09.2011, sygn. ILPP2/443-997/11-*2/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-997/11-*2/AD

Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2011 r. (data wpływu 27 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Firma Wnioskodawcy zajmuje się budową domków jednorodzinnych od podstaw. Usługi świadczone są tylko i wyłącznie na osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, a sprzedaż dokumentowana jest fakturą VAT. Łączna wartość sprzedaży w 2010 r. przekroczyła 40.000 zł. Przedmiotem sprzedaży jest dostawa wybudowanych przez siebie domków jednorodzinnych (usługa wraz z materiałami) na gruncie zleceniodawcy. Budowa podzielona jest na etapy przed rozpoczęciem których zleceniodawca wpłaca zaliczkę. Na zaliczkę wystawiana jest faktura VAT zaliczka. Po zakończeniu każdego etapu prac sporządzany jest protokół odbioru i wystawiana faktura VAT rozliczeniowa częściowa. Faktury VAT zawierają szczegółowe dane odbiorcy tj. imię i nazwisko, adres. W 2010 r. wystawiono 13 faktur VAT zaliczka na 5 odbiorców oraz 3 faktury VAT rozliczeniowe na 3 odbiorców.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00