Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.10.2011, sygn. ILPP2/443-879/10/11-S/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-879/10/11-S/JK

Przechowywanie kopii faktur w systemie informatycznym, bez konieczności wystawiania tych kopii w formie papierowej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów uwzględniając wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 15 marca 2011 r. sygn. akt I SA/Po 899/10 stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością reprezentowanej przez Doradcę Podatkowego, przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2010 r. (data wpływu 16 czerwca 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania kopii faktur w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

Wniosek Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością reprezentowanej przez Doradcę Podatkowego z dnia 15 czerwca 2010 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczy przechowywania kopii faktur w formie elektronicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Przedmiotem działalności Spółki jest sprzedaż hurtowa i detaliczna m.in. pojazdów mechanicznych oraz części zamiennych. W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca nabywa nowe samochody od producentów, jak i części samochodowe, które traktowane są jako towar handlowy. Nabywane towary sprzedawane są następnie ostatecznym klientom poprzez sieć dealerów na terenie całej Polski.

Konsekwencją utrzymywania stosunków handlowych z wieloma dealerami jest konieczność wystawiania znacznej ilości faktur dokumentujących sprzedaż dokonywaną przez Wnioskodawcę (w tym również faktur zaliczkowych, korygujących i innych, których wystawianie regulują ustawa VAT oraz Rozporządzenie dalej łącznie powoływane jako faktury). W skali roku Spółka wstawia kilkadziesiąt tysięcy faktur.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00