Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.07.2011, sygn. ILPP1/443-675/11-3/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-675/11-3/BD
1. Czy Gmina ma prawo do wystawienia f-ry korygującej nie będąc czynnym podatnikiem VAT?
2. Czy Gmina ma prawo do złożenia korekty deklaracji i złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty i zwrot podatku należnego?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 26 kwietnia 2011 r. (data wpływu 26 kwietnia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11 lipca 2011 r. (data wpływu 13 lipca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystąpienia z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 kwietnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystąpienia z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku od towarów i usług. W dniu 13 lipca 2011 r. uzupełniono wniosek o skonkretyzowanie zakresu pytania podatkowego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
W dniu 30 czerwca 2008 r. Gmina dokonała sprzedaży nieruchomości rolnej położonej w X o powierzchni 13,66 ha za cenę 494.100 zł brutto (cena nieruchomości ustalona w przetargu na kwotę 405.000 zł plus podatek VAT w kwocie 89.100 zł) Spółce i w wyniku zawartej umowy przekazała w posiadanie.
Powyższa sprzedaż została udokumentowana fakturą VAT z dnia 30 czerwca 2008 r. wystawioną na rzecz Spółki w kwotach wyżej podanych.