Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.07.2011, sygn. ILPP1/443-693/11-3/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-693/11-3/AW

Czy Ośrodek Sportu i Rekreacji działający w formie jednostki budżetowej można uznać za przedsiębiorstwo a planowany aport składników majątkowych w rozumieniu art. 6 pkt 1 ustawy o podatku od towarów usług wyłączony będzie z opodatkowania podatkiem VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 26 kwietnia 2011 r. (data wpływu 29 kwietnia 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 kwietnia 2011 r. (data wpływu 5 maja 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu przedsiębiorstwa w związku z przekształceniem jednostki budżetowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 kwietnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania aportu przedsiębiorstwa w związku z przekształceniem jednostki budżetowej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. W dniu 5 maja 2011 r. uzupełniono wniosek o dokument potwierdzający dokonanie opłaty za wydanie interpretacji indywidualnej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina wykonuje zadania publiczne określone w art. 7 ustawy o samorządzie gminnym oraz innych ustawach szczególnych. Swoje zadania realizuje przy pomocy powołanych do tego celu jednostek budżetowych i samorządowego zakładu budżetowego. Gmina prowadzi działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, między innymi poprzez Ośrodek Sportu i Rekreacji (zwany dalej OSiR), wykonując zadania własne obejmujące kulturę fizyczną i sport, w tym tereny rekreacyjne i urządzenia sportowe. OSiR jest jednostką budżetową gminy, nieposiadającą osobowości prawnej, która pokrywa swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a pobrane dochody odprowadza na rachunek budżetu gminy. Jest jednostką organizacyjną Gminy, utworzoną na podstawie art. 9 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. OSiR działa na podstawie statutu określającego nazwę jednostki, siedzibę i przedmiot działalności, a podstawą gospodarki finansowej jest plan finansowy plan dochodów i wydatków. Zgodnie ze statutem, przedmiotem działalności jednostki jest administrowanie obiektami oraz urządzeniami sportowymi i rekreacyjnymi, jak również gospodarowanie nimi w tym zakresie. Podstawową działalność OSiR stanowi zapewnienie właściwej eksploatacji i konserwacji obiektów sportowych i rekreacyjnych, przygotowanie i udostępnienie obiektów dla organizatorów imprez sportowych i rekreacyjnych, współpraca ze stowarzyszeniami kultury fizycznej, placówkami oświatowymi oraz innymi jednostkami i instytucjami w zakresie prawidłowej realizacji procesu wychowania fizycznego, uprawiania sportu i rekreacji oraz prowadzenie rehabilitacji ruchowej, prowadzenie działalności służącej upowszechnianiu kultury fizycznej. Uboczna działalność jednostki obejmuje udostępnianie obiektów sportowych i rekreacyjnych dla potrzeb szkolenia i dokształcania kadr trenersko - instruktorskich, organizatorskich, sędziowskich i zawodniczych dla potrzeb kultury, kultury fizycznej i turystyki na zlecenie zainteresowanych organizacji i instytucji, organizowanie zleconych imprez, prowadzenie wypożyczalni sprzętu sportowego i turystycznego, organizowanie różnych usług dla ludności w zakresie sportu i turystyki, udostępnianie na podstawie umowy najmu obiektu hotelarsko-gastronomicznego. Posiada swój REGON i podobnie jak Gmina jest podatnikiem podatku VAT i prowadzi działalność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Na potrzeby swojej działalności OSiR wykorzystuje następujące zasoby, w stosunku do których, Gmina jest właścicielem:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00