Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.06.2011, sygn. ILPP2/443-599/11-2/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-599/11-2/BA
Czy Gminie jako podatnikowi podatku VAT, przysługiwać będzie prawo obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w przypadku przeprowadzenia prac związanych z utworzeniem przyszkolnego ogródka dydaktycznego w ramach Programu edukacyjnego Ogród opracowanego przez Zespół Szkoły i Przedszkola w X ?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2, § 6 i § 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 14 marca 2011r. (data wpływu 28 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 marca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Zespół Szkoły i Przedszkola w X prowadzony przez Gminę X planuje utworzenie przyszkolnego ogródka dydaktycznego w ramach opracowanego programu edukacyjnego Ogród . W pobliżu budynku szkolnego i przyszkolnego kompleksu sportowo-rekreacyjnego w miejscowości X, znajduje się niezagospodarowany teren o powierzchni 2890 m kw., będący własnością Gminy. Teren ten graniczy bezpośrednio z drogą powiatową: X X oraz kompleksem sportowo rekreacyjnym i budynkiem szkoły i przedszkola. Od wielu lat teren ten jest niezagospodarowany i stanowi odpowiednie miejsce do stworzenia przyszkolnego ogródka dydaktycznego. Zgodnie z opracowanym programem edukacyjnym i projektem, planowany ogród został podzielony na trzy zasadnicze strefy, z których każda pełni określoną funkcję. Część wschodnią zajmuje park jurajski, który nawiązuje do środowiska naturalnego , na krańcu której leży X. We wnętrzu tym znajdują się ścieżki zbudowane ze skał wapiennych, murki oporowe z wapienia i trawertynu. Przy murkach skarpy z roślinnością kalcyfilną (wapieniolubną). W części południowej zaprojektowano letnią klasę. Jest to wybrukowany kamieniem polnym okrąg, wewnątrz którego znajdują się murki oporowe wykończone drewnem z katalpą drzewem w środku. Letnia klasa służyć będzie prowadzeniu zajęć dydaktycznych w terenie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right