Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.06.2011, sygn. ILPP4/443-327/11-3/ISN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/443-327/11-3/ISN

Czy miejscem świadczenia usług wykonywanych przez Wnioskodawcę jest miejsce siedziby usługobiorcy, tj. Panama i tym samym niepodlegają te usługi opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce? Jakie informacje powinna zawierać faktura wystawiona przez Wnioskodawcę w zakresie świadczonych usług będących przedmiotem zapytania?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 11 kwietnia 2011 r. (data wpływu do Biura KIP w Płocku 14 kwietnia 2011 r., data wpływu do Biura KIP w Lesznie 27 kwietnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 kwietnia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usług.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest podatnikiem podatku VAT w Polsce i w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zawarł ze spółką osobą prawną mającą siedzibę w Panamie umowę, na podstawie której zobowiązany jest do świadczenia na rzecz spółki panamskiej usług:

  1. umożliwiających i wspomagających obecność jej produktów na rynku polskim, np. tworzenie strony internetowej, automatyczne przesyłanie do Panamy odpowiedzi na zaprezentowane przez spółkę panamską produkty;
  2. organizacji obsługi technicznej klientów spółki panamskiej (udzielanie im wyjaśnień odnośnie usług i produktów spółki panamskiej, odnośnie właściwości tych usług i produktów oraz sposobu ich działania);
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00