Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2011, sygn. ILPP1/443-415/11-2/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-415/11-2/KG
W świetle przedstawionego powyżej stanu faktycznego, Spółka pragnie uzyskać odpowiedź, czy na podstawie przepisów ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2011 r., przysługuje jej prawo do odliczenia podatku naliczonego, wykazanego na przedmiotowych fakturach?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o., przedstawione we wniosku z dnia 7 marca 2011 r. (data wpływu 9 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakup usług cateringowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 marca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakup usług cateringowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest producentem elastycznych pianek poliuretanowych oraz polimerów ciekłych. Jest to działalność opodatkowana VAT, a Spółka jest czynnym podatnikiem VAT.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka organizuje w swojej siedzibie spotkania z przedstawicielami jej obecnych oraz potencjalnych kontrahentów. Podczas tych spotkań omawiane są różnego rodzaju kwestie biznesowe, w szczególności warunki współpracy, a także negocjowane są treści zawieranych umów. Cel tych spotkań jest ściśle związany z działalnością gospodarczą Spółki, gdyż poprzez organizację takich spotkań Spółka dąży do intensyfikacji lub nawiązania współpracy z kontrahentami, tj. w efekcie do zwiększenia poziomu sprzedaży.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right