Interpretacja indywidualna z dnia 14.04.2011, sygn. ILPB4/423-27/11-3/DS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB4/423-27/11-3/DS
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie różnic kursowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 14 stycznia 2011 r. (data wpływu 17 stycznia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie różnic kursowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 stycznia 2011 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 08 kwietnia 2011 r. (data wpływu 13.04.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie różnic kursowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka w 2008 r. zaciągnęła kredyt we frankach szwajcarskich, którego wypłata nastąpiła w 4 transzach. Na dzień 31.12.2008 r. dokonano wyceny bilansowej tego kredytu zgodnie z ustawą o rachunkowości. Różnice kursowe były ujemne, w związku z tym podwyższyły wartość nakładów inwestycyjnych na budowę stacji paliw. Następnie na dzień 31.01.2009 r. te różnice kursowe zostały cofnięte i pomniejszono nakłady inwestycyjne nastąpił powrót do wyceny kredytu wg pierwotnych kursów, po których otrzymano poszczególne transze. Przy spłacie rat kredytu różnice kursowe, które powstawały (wynikające z różnicy pomiędzy kursem z dnia spłaty danej raty a kursem z dnia otrzymania transzy kredytu) realizowane do momentu oddania do użytkowania stacji, odnoszone były na nakłady inwestycyjne stacji. Różnice kursowe realizowane po oddaniu środka trwałego do używania odnoszone są na bieżąco w ciężar kosztów uzyskania przychodów.