Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.04.2011, sygn. ILPP2/443-13/11-5/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-13/11-5/MN

Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia not oraz faktur korygujących.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 grudnia 2010 r. (data wpływu 31 grudnia 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia 21 marca 2011 r. (data wpływu 23 marca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia not oraz faktur korygujących jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 grudnia 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia not oraz faktur korygujących. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 21 marca 2011 r. (data wpływu 23 marca 2011 r.) o określenie przedmiotu wniosku.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W roku 1998 został nadany Urzędowi Miasta i Gminy numer identyfikacji podatkowej NIP, który identyfikował Urząd, jako płatnika zaliczek podatku dochodowego od osób fizycznych pobieranego przez Urząd, od zatrudnionych w nim pracowników. Urząd Miasta i Gminy został także zarejestrowany przez Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu, jako czynny podatnik VAT-u. Z kolei Gmina nie dysponowała odrębnym numerem NIP.

Do końca maja 2010 r. numer NIP nadany Miastu i Gminie był numerem wspólnym, z którego Urząd korzysta i korzystał w rozliczeniach z urzędem skarbowym, gdy występował jako płatnik, a Gmina wówczas, gdy rozliczała i rozlicza się w deklaracjach VAT-7 z urzędem skarbowym z podatku od towarów i usług. W efekcie na fakturach zakupu VAT będących efektem zakupu przez Gminę towarów i usług do końca maja 2010 r. widniał numer NIP nadany Urzędowi Miasta i Gminy. Również na fakturach sprzedaży VAT realizowanej przez Gminę w tamtym okresie umieszczany był numer NIP nadany Urzędowi Miasta i Gminy. Także deklaracje VAT-7 były składane co miesiąc z numerem NIP nadanym Urzędowi Miasta i Gminy, choć faktycznie deklaracje te dotyczyły czynności (zakup i sprzedaż) dokonywanych przez Gminę. Ten sam numer NIP był wykorzystywany, zarówno przez Urząd Miasta i Gminy, jak też przez samą Gminę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00